Volby zápisu

Kurz uvádí studenty do oblasti sociologického myšlení, pojmosloví, teorií a přístupů k empirickému výzkumu. Studenti získají základní přehled o dějinách sociologického myšlení a zejména pak o možnostech, jak sociologické myšlení a přístupy uplatnit v oblasti managementu, marketingu a každodenním životě. Kurz nabízí základní představení sociologie v její vrstevnatosti a heterogenitě témat a přístupů, důraz je však kladen zejména na ty tematické oblasti, které mají blízký vztah k problematice managementu a zároveň se vztahují k soudobým sociálním problémům či patří mezi tzv. časované sociální bomby. Cílem kurzu je naučit studenty číst a rozumět sociologickým textům, kultivovat v nich sociologický způsob myšlení a vyjadřování. Přednášky jsou zaměřeny na výklad dílčích témat, semináře tato témata rozvíjí v rámci diskuse nad zadanou literaturou. Seminární literatura se soustředí zpravidla na dílo vybraného současného sociologa či socioložky, který/á významně přispívá k porozumění naší současné situaci.

Anonymní hosté nemohou do tohoto kurzu vstupovat. Přihlaste se prosím.