Volby zápisu

Budu se snažit udělat tento kurz maximálně praktický. Kredity udělím za docházku a práci v hodinách, včetně plnění domácích úkolů. Předmět bude uzavřen závěrečným esejem. 


PR je komplexním oborem, který snoubí komunikační i analytické dovednosti a znalosti. Právě dobré jméno často rozhoduje o tom, jaký mobil si koupíme nebo do které restaurace půjdeme na jídlo. A pověst rozhoduje i o tom, od jakého řemeslníka si objednáme služby. V předmětu získáš přehled o mediálním trhu v Česku, vyzkoušíš si techniky práce tiskového mluvčího, včetně psaní tiskové zprávy a organizování tiskové konference, seznámíš se teoreticky i prakticky s nástroji PR, včetně CSR, krizové a interní komunikace. Předmět nabídne komplexní vhled do oboru a speciálně se zaměří na budování osobního PR, které je zásadní pro každého z nás, abychom na konkurenčním trhu uspěli – při konkurzech do nového zaměstnání, při výběrových řízeních, při spolupráci s kolegy ve firmě i na vysoce konkurenčním trhu se službami. Součástí kurzu jsou i diskuse s hosty z praxe - novináři, tiskovými mluvčími, PR managery a dalšimi předními českými odborníky na komunikaci.Kurzem provede Petr Kopáček, který má více než 14 let zkušeností v oblasti Public relations, věnoval se Public Affairs v Danone, dále působil jako PR manager v Hamé nebo v Leo Express a za PR odpovídal také v Hospodářské komoře ČR a Hasičském záchranném sboru ČR.

 

Sylabus

·       Hlavní cíl: Optimalizace výuky s cílem vyšší úrovně výstupů z učení pro studenty. Proces bude zahájen revizí obsahu prostřednictvím rozšířeného sylabu (transformační tabulky) a nastavení efektivnějšího využití studijní zátěže mimo přímou výuku s dopadem i na zlepšení přímé výuky samotné.

·       Vedlejší cíle: Prostřednictvím metod využitelných při používaní LMS (zejména flipped classroom) provést revize přímé výuky s teoretickým a dlouhodobě neměnným obsahem a učinit je více interaktivní ve pro ve prospěch studentů i rozvoje pedagogů. Uvést ECTS ohodnocení předmětů do souladu se skutečností, a to ve všech typech a formách studijních programů.

-----------------------------

Po úspěšném absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni: 

1.     Základní schopnost prezentace sama sebe, svou osobu, odprezentovat své zkušenosti, dovednosti, myšlenky před publikem: seminář/kulatý stůl/konference

2.     Orientovat se na mediálním trhu v ČR a identifikovat jednotlivé typy médií, rutiny, žánry a kriticky hodnotit mediální výstupy, vč. dezinformací

3.     Napsat tiskovou zprávu, článek a zpracovat další základní PR útvary

4.     Použít základní techniky vystupování v jednotlivých typech médiích (TV, rádio, tisk, online) -práce tiskového mluvčího

5.     Efektivněji využít sociální sítě pro své osobní PR případně PR své instituce (zejm. Linkedin)

6.     Zorganizovat tiskovou konferenci, neformální setkání s novináři případně další PR eventy

7.     Zvolit vhodnou CSR aktivitu pro danou instituci

8.     Mít základní přehled o nástrojích a taktikách interní komunikace a Employer brandingu

9.     Zvládnout základy krizové komunikace

10.  Zvládnout základy monitoringu médií a evaluace PR


 

Obsah předmětu:

Vlastní obsah kurzu bude určen na základě přípravy výuky s aktuálním externím vyučujícím.
Náplní je vždy praktická aplikace poznatků z výše uvedených absolvovaných předmětů v kontextu aktuálních trendů v dané oblasti.
Studenti individuálně nebo v týmech pracují na reálném projektu pod přímým vedením garanta a odborníka z praxe (externího vyučujícího).


Anonymní hosté nemohou do tohoto kurzu vstupovat. Přihlaste se prosím.