Budu se snažit udělat tento kurz maximálně praktický. Kredity udělím za docházku a práci v hodinách, včetně plnění domácích úkolů. Předmět bude uzavřen závěrečným esejem.
PR je komplexním oborem, který snoubí komunikační i analytické dovednosti a znalosti. Právě dobré jméno často rozhoduje o tom, jaký mobil si koupíme nebo do které restaurace půjdeme na jídlo. A pověst rozhoduje i o tom, od jakého řemeslníka si objednáme služby. V předmětu získáš přehled o mediálním trhu v Česku, vyzkoušíš si techniky práce tiskového mluvčího, včetně psaní tiskové zprávy a organizování tiskové konference, seznámíš se teoreticky i prakticky s nástroji PR, včetně CSR, krizové a interní komunikace. Předmět nabídne komplexní vhled do oboru a speciálně se zaměří na budování osobního PR, které je zásadní pro každého z nás, abychom na konkurenčním trhu uspěli – při konkurzech do nového zaměstnání, při výběrových řízeních, při spolupráci s kolegy ve firmě i na vysoce konkurenčním trhu se službami. Součástí kurzu jsou i diskuse s hosty z praxe - novináři, tiskovými mluvčími, PR managery a dalšimi předními českými odborníky na komunikaci.Kurzem provede Petr Kopáček, který má více než 14 let zkušeností v oblasti Public relations, věnoval se Public Affairs v Danone, dále působil jako PR manager v Hamé nebo v Leo Express a za PR odpovídal také v Hospodářské komoře ČR a Hasičském záchranném sboru ČR.
Sylabus
· Hlavní cíl: Optimalizace výuky s cílem vyšší úrovně výstupů z učení pro studenty. Proces bude zahájen revizí obsahu prostřednictvím rozšířeného sylabu (transformační tabulky) a nastavení efektivnějšího využití studijní zátěže mimo přímou výuku s dopadem i na zlepšení přímé výuky samotné. · Vedlejší cíle: Prostřednictvím metod využitelných při používaní LMS (zejména flipped classroom) provést revize přímé výuky s teoretickým a dlouhodobě neměnným obsahem a učinit je více interaktivní ve pro ve prospěch studentů i rozvoje pedagogů. Uvést ECTS ohodnocení předmětů do souladu se skutečností, a to ve všech typech a formách studijních programů. -----------------------------Po úspěšném absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni: 1. Základní schopnost prezentace sama sebe, svou osobu, odprezentovat své zkušenosti, dovednosti, myšlenky před publikem: seminář/kulatý stůl/konference 2. Orientovat se na mediálním trhu v ČR a identifikovat jednotlivé typy médií, rutiny, žánry a kriticky hodnotit mediální výstupy, vč. dezinformací 3. Napsat tiskovou zprávu, článek a zpracovat další základní PR útvary 4. Použít základní techniky vystupování v jednotlivých typech médiích (TV, rádio, tisk, online) -práce tiskového mluvčího 5. Efektivněji využít sociální sítě pro své osobní PR případně PR své instituce (zejm. Linkedin) 6. Zorganizovat tiskovou konferenci, neformální setkání s novináři případně další PR eventy 7. Zvolit vhodnou CSR aktivitu pro danou instituci 8. Mít základní přehled o nástrojích a taktikách interní komunikace a Employer brandingu 9. Zvládnout základy krizové komunikace 10. Zvládnout základy monitoringu médií a evaluace PR |
|
Obsah předmětu: |
Vlastní obsah kurzu bude určen na základě přípravy výuky s aktuálním externím vyučujícím. |
- Učitel: Petr Kopáček
- Učitel: Lenka Korousová
- Učitel: Adriana Pánková
- Učitel: Zdeněk Vondra